İdari Şartnamenin “Diğer Hususlar” başlıklı 46 ncı maddesinin 2 nci fırkasında; “Yüklenicinin vereceği kesin teminat mektubu “süresiz” süreli olacaktır ve kesin kabul yapıldıktan sonra ilgili mevzuatına göre iade edilecektir.” denilmektedir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununun “Teminat mektupları” başlıklı bölümünün 35’inci maddesinde; Bu Kanun kapsamında (...)(2) verilecek teminat mektuplarının kapsam ve şeklini tespite Kamu İhale Kurumu yetkilidir.
32’nci maddeye göre belirlenen tekliflerin geçerlilik süresinden en az otuz gün fazla süreli olmak kaydıyla, geçici teminat mektuplarında süre belirtilir.
Teklif geçerlilik süresinin uzatılması halinde, geçici teminat mektuplarının süresi de aynı süre ile uzatılır. Kesin teminat mektuplarının süresi ihale konusu işin bitiş tarihi dikkate alınmak suretiyle idare tarafından belirlenir.
İlgili mevzuatına aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları kabul edilmez denilmektedir. Ayrıca 4734 sayılı kanuna istinaden çıkarılan ikincil mevzuatta (mal alımı, hizmet alımı ve yapım işlemleri uygulama yönetmeliği) ile kamu ihale genel tebliğinde de teminat mektubuna ilişkin düzenlemeler yapılmıştır.
Buna göre; Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin “teminatlar” başlıklı 54 üncü maddesinde;”(6) Kesin teminat mektuplarının süresi, ihale konusu malın kesin kabul tarihi ve garanti süresi öngörülen alımlarda ise garanti süresi dikkate alınmak suretiyle idare tarafından belirlenir.” hükmü, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 55’inci maddesinde; “(6) Kesin teminat mektuplarının süresi, ihale konusu işin kabul tarihi, garanti süresi öngörülen işlerde ise garanti süresi dikkate alınmak suretiyle idare tarafından belirlenir.” hükmü, Yapım işleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 56’ıncı maddesinde; “(6) Kesin teminat mektuplarının süresi, ihale konusu işin bitiş tarihi dikkate alınmak suretiyle idare tarafından belirlenir.” hükmü yer almaktadır.
Kesin teminatlarda ihale uygulama yönetmelikleri dikkate alınarak teminat süresi belirlenmelidir.